header

Proč a jak začít používat VoIP

Tisk Email
Telefonování přes Internet, tzv. VoIP telefonie (anglicky Voice over Internet Protocol) začíná být zajímavým trendem v telefonování nejen pro firmy, ale i pro domácí uživatele.

telephon.jpg V rámci LAN sítě a Internetu voláte úplně zdarma (jen „vytáčíte“ IP adresy účastníků místo telefonních čísel). Pro volání na pevné telefonní linky nebo mobily stačí zaregistrovat se u některého z komerčních operátorů zprostředkovávajících Internetovou telefonii, zaplatit si minimální kredit a můžete volat za velmi výhodné tarify. Pro telefonování přes Internet je zapotřebí vhodné VoIP zařízení a pokud možno vysokorychlostní internetové připojení, které zaručuje dobrou kvalitu spojení (např. ADSL, kabelové nebo bezdrátové připojení).

Naše nabídka VoIP zařízení značek WELL, ASUS a Zyxell zahrnuje široké portfolio produktů – VoIP telefony, Skype USB telefony a klientské gatewaye i routery s možností připojení běžných telefonů. Naši obchodníci Vám rádi poradí s řešením a technici následně zrealizují kompletně vaše VOIP řešení. Hodí se pro Vás VoIP?
Posuďte sami, zda se Vám internetové telefonování vyplatí:
  • - VoIP se vyplatí zejména tomu, kdo hodně telefonuje
  • - Pokud máte paušální připojení k Internetu (ADSL, kabelová televize, WiFi, pevné připojení, CDMA) výrazně ušetříte
  • - na VoIP telefony voláte zcela zdarma, na pevné linky a mobily můžete volat za velmi výhodné tarify

Varianta 1 – přes zapnuté PC:
- potřebujete počítač s USB portem a do něj připojený telefon například WELL K-1000 USB Skype Phone
1k-1000.jpg


Výhody:
- varianta internetového telefonování s nejnižšími vstupními náklady
- rychlá návratnost počáteční investice
- vyplatí se zejména u paušálního připojení k internetu
- za výhodné tarify můžete volat i na pevné linky a mobily
- komfortnější varianta než použití sluchátek a mikrofonu
- malé rozměry
- snadno přenositelný

Nevýhody:
- potřeba trvale zapnutého počítače
- nedovolají se Vám z pevných sítí (PSTN)

Typická použití:
- domácí použití
- volání mezi přáteli
- použití na volaní domů ze zahraničních cest

Varianta 2 - přes IP telefon
Telefon připojíte pomocí ethernetového rozhraní k IP síti, která má konektivitu k Internetu. V telefonu nastavíte registrační údaje pro připojení ke gatewayi, u které máte registraci. Vždy je možné volat si zdarma s účastníky, kteří jsou připojení ke stejné gatewayi. Můžete rovněž využít služeb placené gatewaye, kde získáte i veřejné telefonní číslo umožňující volat do pevných i mobilních sítí telefonních operátorů. Zároveň bude možné se i Vám dovolat z pevných nebo mobilních telefonů. Kromě telefonování pomocí gatewayí tento telefon umí i telefonovat tzv. Peer-to-Peer neboli z jednoho VoIP telefonu na druhý pomocí vytočení jeho IP adresy nebo veřejné IP adresy volaného (pokud je VoIP telefon za NATem). Telefonování pomocí Peer-to-Peer lze nastavit i mezi dvěmi pobočkami, a to i v případě, že jsou spojeny pomocí VPN tunelu. Pak je možné využít IP telefonii pro telefonování.
2lp-302.jpg
Výhody:
- můžete volat bez nutnosti zapnutého PC
- vyšší kvalita zvuku než při řešení s USB telefonem
- komfortní varianta, použití je stejné jako u analogového telefonu
- při registraci na gatewayi služeb získáte veřejné telefonní číslo
- možnost volat i přijímat telefonní hovory z pevných linek i mobilních telefonů

Nevýhody:
- vyšší pořizovací náklady
- delší doba návratnosti v případě, že málo voláte

Typická použití:
- v domácnosti s vysokými účty za telefonní služby
- zaměstnanec pracující z domova (trvale, nemoc, atd.)
- lze pracovníka připojit k firemní ústředně tak, že se mu lidé dovolají stejně, jako by byl v práci (viz. varianta 9) - firemní použití

Varianta 3 – s využitím 1-2 analogových telefonů:
Pro tuto variantu Vám stačí zakoupit například gateway ASUS VP100 a můžete do ní připojit až dva stávající analogové telefony. Navíc získáte zabezpečení svého internetového připojení firewallem. Použití pro VoIP telefonii je principiálně stejné jako u dalších VoIP produktů. Vestavěná podpora Voice-over-IP telefonie umožňuje uživateli zdarma telefonovat z běžného telefonního přístroje připojeného do FXS zdířek této Gatewaye jinému účastníkovi, který má rovněž VoIP zařízení (gateway nebo třeba VoIP telefon). Po registraci a zaplacení kreditu na některé z placených gatewayí VoIP služeb je možné přes ASUS VP100 využívat VoIP telefonii a volat za nízký poplatek i na mobilní telefony a telefonní čísla v pevné telefonní síti. Zároveň se vám tak mohou dovolat z pevné sítě či mobilu
3vp1001.jpg

Výhody:
- nemusíte kupovat nové telefony, koupíte jen VoIP gateway
- současně získáte Firewall (pro připojení PC/LAN)
- pomocí HUB/switch můžete připojit k LAN síti
- funkce QoS - „hlídá“ přes ni procházející datový tok a dokáže si vynutit propustnost pro VoIP hovor
- při registraci na gatewayi služeb získáte veřejné telefonní číslo
- možnost volat i přijímat telefonní hovory z pevných linek i mobilních telefonů

Typická použití:
- domácí použití
- v malých firmách
- zaměstnanec pracující z domova (trvale, nemoc, atd.)
- lze pracovníka připojit k firemní ústředně tak, že se mu lidé dovolají stejně, jako by byl v práci (viz. varianta 9)
- případy, kdy dostačuje možnost pouze dvou tel. hovorů současně

Varianta 4 – s využitím analogové pobočkové ústředny:

Pro tuto variantu Vám stačí zakoupit například gateway ASUS VP100 a můžete do ní připojit Vaši stávající analogovou ústřednu. Navíc získáte zabezpečení svého internetového připojení firewallem. Použití pro VoIP telefonii je principiálně stejné jako u dalších VoIP produktů. Vestavěná podpora Voice-over-IP telefonie umožňuje uživateli zdarma telefonovat z běžného telefonního přístroje připojeného do FXS zdířek této Gatewaye jinému účastníkovi, který má rovněž VoIP zařízení (gateway nebo třeba VoIP telefon). Po registraci a zaplacení kreditu na některé z placených gatewayí služeb (VoIP serverů) je možné přes ASUS VP100 využívat VoIP telefonii a volat za nízký poplatek i na mobilní telefony a telefonní čísla v pevné telefonní síti. Zároveň se vám tak mohou dovolat z pevné sítě či mobilu.
4vp1001.jpg

Výhody:
- nemusíte kupovat nové telefony, koupíte jen gateway
- využijete stávající pobočkovou ústřednu
- současně získáte Firewall (pro připojení PC/LAN)
- pomocí HUB/switch můžete připojit k LAN síti
- funkce QoS - „hlídá“ přes ni procházející datový tok a dokáže si vynutit propustnost pro VoIP hovor
- při registraci na gatewayi služeb získáte veřejné telefonní číslo
- možnost volat i přijímat telefonní hovory z pevných linek i mobilních telefonů

Typická použití:
- v malých firmách s telefonní ústřednou
- případy, kdy dostačuje možnost pouze dvou tel. hovorů současně

Varianta 5 - s využitím PBX + zachována možnost volání přímo přes PSTN:
Pro tuto variantu potřebujete například gateway WELL Gate3702 a můžete do ní připojit Vaši stávající analogovou ústřednu. Můžete pak volat volitelně volat buď přes Internet nebo klasicky přímo přes pevné telefonní linky (PSTN).

Výhody:
- nemusíte kupovat nové telefony, koupíte jen VoIP gateway
- využijete stávající pobočkovou ústřednu
- pomocí HUB/switch můžete připojit k LAN síti
- funkce QoS - „hlídá“ přes ni procházející datový tok a dokáže si vynutit propustnost pro VoIP hovor
- můžete si zvolit, zda budete volat přímo přes pevné linky či přes Internet
- při registraci na gatewayi služeb můžete volat do PSTN přes Internet za výhodnější tarify
- větší jistota možnosti telefonování (při výpadku jedné z cest (PSTN či Internet) lze použít druhou cestu)
- stačí Vám jeden telefonní přístroj pro volání přes Internet i přes PSTN
- můžete používat různé cesty volání (PSTN a Internet) pro různé regiony

Typická použití:
- internetové telefonování přes stávající analogovou PBX
- telefonování mezi dvěmi vzdálenými pobočkami firmy zdarma přes Internet s možností volat i přímo přes PSTN
- případy, kdy stačí možnost pouze dvou tel. hovorů současně
- místa s potřebou diverzifikace telefonních cest (např. dispečinky, armáda, bezpečnostní služby, atd.)
- firmy, které chtějí volitelně používat obě cesty telefonování
- případy, kdy dostačuje možnost pouze dvou tel. hovorů současně

Varianta 6 – s využitím 1-2 analogových telefonů + zachována možnost volání přímo přes PSTN:
Pro tuto variantu potřebujete například gateway WELL Gate3702 a můžete do ní připojit až dva analogové telefony. Volitelně můžete volat přes Internet či klasicky přes pevné telefonní linky (PSTN).
73702.jpg

Výhody:
- nemusíte kupovat nové telefony, koupíte jen VoIP gateway
- pomocí HUB/switch můžete připojit k PC nebo LAN síti
- funkce QoS - „hlídá“ přes ni procházející datový tok a dokáže si vynutit propustnost pro VoIP hovor
- můžete si zvolit, zda budete volat přímo přes pevné linky či přes Internet
- při registraci na gatewayi služeb můžete volat do PSTN přes Internet za výhodnější tarify
- větší jistota možnosti telefonování (při výpadku jedné z cest (PSTN a Internet) lze použít druhou cestu)
- stačí Vám jeden telefonní přístroj pro volání přes Internet i přes PSTN
- můžete používat různé cesty volání (PSTN a Internet) pro různé regiony

Typická použití:

- malá firma
- malá pobočka firmy
- případy, kdy dostačuje možnost pouze dvou tel. hovorů současně
- místa s potřebou diverzifikace telefonních cest (např. dispečinky, armáda, bezpečnostní služby, atd.)
- firmy, které chtějí volitelně používat obě varianty telefonování

Varianta 7 – s připojením až 4 analogových telefonů či PBX:
Pro tuto variantu potřebujete například gateway WELL Gate3504 a můžete do ní připojit až čtyři analogové telefony.
83504.jpg

Výhody:
- nemusíte kupovat nové telefony, koupíte jen VoIP gateway
- pomocí HUB/switch můžete připojit k PC nebo LAN síti
- funkce QoS - „hlídá“ přes ni procházející datový tok a dokáže si vynutit propustnost pro VoIP hovor
- při registraci na gatewayi služeb získáte veřejné telefonní číslo
- možnost volat i přijímat telefonní hovory z pevných linek i mobilních telefonů
- ke gatewayi lze připojit místo analogových telefonů PBX (a až k ní připojit analogové telefony)

Typická použití:
- firma s potřebou až 4 telefonů
- firma s PBX s ústřednou a potřebou až 4 současných tel. hovorů

Varianta 8 – pomocí ADSL routeru: s připojením 1 analogového telefonu (či PBX) + 4 PC:
Pro tuto variantu potřebujete ADSL připojení k Internetu a ADSL router například WELL PTI-840V, do nějž připojíte Váš stávající analogový telefon a LAN síť.
9840v.jpg

Výhody:
- připojíte LAN síť k Internetu pomocí ADSL služby
- nemusíte kupovat nový telefon (nové telefony)
- funkce QoS - „hlídá“ přes ni procházející datový tok a dokáže si vynutit propustnost pro VoIP hovor
- při registraci na gatewayi služeb můžete získat veřejné telefonní číslo
- možnost volat i přijímat telefonní hovory z pevných linek i mobilních telefonů
- místo analogových telefonů lze připojit PBX (a až k ní připojit analogové telefony)

Typická použití:

- použití v prostředí, kde je potřeba více počítačů než telefonů
- použití v případech, kdy stačí možnost pouze jednoho probíhajícího tel. hovoru (i za použití PBX)

Varianta 9 – připojení vzdáleného pracoviště jako klapky do PBX:
Pro tuto variantu potřebujete například gateway WELL Gate3802. K PBX připojíte na linky (klapky) místo 1-2 analogových telefonů tuto gateway. Tyto linky (klapky) PBX se uživatelsky "tváří" stejně jako jiné připojené linky (klapky) k tel. ústředně, ale propojí linku ústředny přes Internet do vzdáleného pracoviště či místa (které používá také nějaké VoIP zařízení - např. VoIP telefon). Pracovníci centrály i vzdáleného pracoviště si pak volají interně a přepojují hovory přes klapky ústředny, ze vzdáleného pracoviště se dá volat přes PBX do PSTN a naopak volání z PSTN na ústřednu s patřičnou klapkou zvoní na vzdáleném pracovišti (místě).
53802.jpg
Výhody:
- připojení vzdáleného pracoviště k ústředně se chová obdobně, jako by mezi ústřednou a vzdáleným pracovištěm byla natažena linka dané klapky ústředny, tzn. možnost komfortního tel. spojení těchto míst
- vnější subjekt volající do firmy nepozná, že volaný pracovník pracuje na vzdáleném místě
- možnost přepojování telefonátů
- náklady na telefonáty ze vzdáleného pracoviště do PSTN neplatí vzdálené pracoviště, ale jsou účtovány "na vrub" volání z ústředny

Typická použití:
- připojení pracovníka s "homeoffice" do PBX centrály firmy
- připojení pobočky firmy do PBX centrály firmy

Sdílejte s přátely

      

Server

Stránky běží na vlastním linuxovém serveru umístěném na páteřní lince. Jako HTTP server jsme zvolili APACHE.

Mysql

Jako databázový server jsme se rozhodli pro využití MySQL 5.

ABM Morava

počítače

eshop

it

výpočetní technika

hardware

software

internet

tvorba www stránek

programování

linux

microsoft

hosting

acer Executive partner

Hewlett packard Preferred partner

Microsoft gold partner

Joomla 1.5 Templates by JoomlaShine.com
TOPlist